Jetix Play.jpeg

Jetix Play – drugi kanał Jetix nadający programy dla dzieci od 2 do 6 lat w godzinach 05:00-21:45. Do 31 października 2008 roku kanał był emitowany w godzinach 06:00-18:00. Kanał powstał 1 listopada 2003 roku z myślą o najmłodszych telewidzach. Pierwotnie kanał nosił nazwę Fox Kids Play (do 31 grudnia 2004 roku).

Nadawany był 17 godzin na dobę. Można było go oglądać w Polsce, Rosji, Turcji, Czechach, na Słowacji (częściowo po angielsku), a także w wersji angielskiej w Bułgarii, Izraelu, Holandii i na Ukrainie. Od listopada 2005 roku Jetix Play był dostępny w Polsce poprzez sieci kablowe oraz był przez platformę cyfrową Cyfrowy Polsat (do 31 grudnia 2009 r.), a od 12 października 2006 roku dostępny poprzez nowo powstałą platformę n. Program pomimo zmiany nazwy nie zmienił swojego profilu.

Do 31 lipca 2010 roku odbiorcy kanału w n oraz w dekoderach cyfrowych sieci kablowych mieli możliwość wyboru polskiej, angielskiej, rosyjskiej lub tureckiej wersji językowej. Od 3 kwietnia 2006 roku, w ramach kanału Jetix w Czechach, Słowacji i Węgrzech (ponieważ nadają one wspólny program) powstał blok programowy Jetix Play nadawany codziennie, a w skład wchodziły takie seriale jak: Księżniczka Sissi, Zły pies, Oggy i karaluchy, Walter Melon, Szalony Jack, pirat, Gadżet i Gadżetinis, Wunschpunsch, Kapitan Flamingo. W Rosji i Rumunii w ramach tego bloku były emitowane jeszcze: Kot Ik!, Tajne akta Psiej Agencji, „Leniuchowo”.

4 września 2006 roku w Jetix Play pojawiły się trzy strefy tematyczne:

  • Strefa Księżniczki
  • Strefa Zwierząt
  • Strefa Przygody

Pasma te po raz ostatni w takiej postaci pojawiły się 5 sierpnia 2007 roku. 6 sierpnia 2007 roku Jetix Play zmienił logo oraz oprawę graficzną. 19 września 2009 roku Jetix zmienił się w Disney XD. 31 grudnia 2009 roku kanał Jetix Play został wycofany z oferty programowej cyfrowej platformy Cyfrowy Polsat. Z kolei 1 maja 2010 roku został wycofany z oferty telewizji n.

Jetix Play zakończył nadawanie 31 lipca 2010 roku[1], a miesiąc później The Walt Disney Company uruchomił kanał Playhouse Disney[2].

Historia

Historia Fox Kids Play oraz Jetix Play
Rok Nazwa telewizji Szczegóły
2003 Fox Kids Play 1 listopada Fox Kids Play rozpoczyna swoją emisję w Polsce.

Premiery kreskówek: Dennis rozrabiaka; Huckleberry Finn; Hutch Miodowe Serce; Księżniczka Sissi; Księżniczka Tenko; Łebski Harry; Nowe podróże Guliwera; Patrol Jin Jina; Pinokio; Przygody Kuby Guzika; Przygody Olivera Twista; Przygody Pytalskich; Przygody Syrenki; Szczęśliwa Ness; Świat Bobbiego; Wesoła Siódemka.

2004 Premiery kreskówek: Guziczek; Myszorki na prerii; Filiputki; Trzy małe duszki; W 80 marzeń dookoła świata.
2005 Jetix Play 1 stycznia Fox Kids Play zmienia nazwę na Jetix Play.

Premiery kreskówek: Diplodo; Podróż do serca świata; Malusińscy; Piotruś Pan i piraci; Królewna Złoty Loczek.

2006 4 września w Jetix Play pojawiły się trzy strefy tematyczne.

Premiery kreskówek: Tęczowa kraina; Leśna rodzina; Kot Ik!; Karmelowy obóz.

2007 6 sierpnia Jetix Play zmienił logo oraz oprawę graficzną.

Premiery kreskówek: Inspektor Gadżet; Zły pies.

2008 5-lecie stacji Jetix Play.

Premiery kreskówek: Mali czarodzieje; Gadżet i Gadżetinis; Walter Melon; Tajne akta Psiej Agencji; Świat według Ludwiczka; Dzieciaki z klasy 402; Rodzina Tofu. Premiera filmów rodzinnych: Dennis Rozrabiaka; Rodzina Addamsów: Zjazd rodzinny; Projekt Merkury; Och, baby; Kacper i Wendy. 1 listopada Jetix Play wydłuża czas swojej emisji do 16 godzin i 45 minut na dobę – 05:00-21:45. Do 31 października kanał nadawał w godzinach 06:00-18:00. 24 grudnia wystartowała polska strona internetowa Jetix Play.

2009 Premiery kreskówek: Kapitan Flamingo; Wunschpunsch.

Premiera filmów rodzinnych: Faceci w bieli; Au Pair; Au Pair 2; Dzielny pies Rusty; Tego już za wiele; Kruche jak lód: Walka o złoto; Mistrzowie golfa.

2010 31 maja Jetix Play przestaje nadawać bloki reklamowe.

31 lipca Jetix Play przestaje być retransmitowany, a The Walt Disney Company likwiduje stację z powodu uruchomienia w dniu 1 września Playhouse Disney (obecnie Disney Junior).

Programy

Większość seriali animowanych emitowanych na antenie tej stacji była wcześniej w emisji na kanale Fox Kids Polska / Jetix Polska.

Seriale animowane w Jetix Play

  • Dennis Rozrabiaka
  • Diplodo
  • Dzieciaki z klasy 402
  • Filiputki
  • Gadżet i Gadżetinis
  • Huckleberry Finn
  • Hutch Miodowe Serce
  • Inspektor Gadżet
  • Kapitan Flamingo
  • Karmelowy obóz
  • Kot Ik!
  • Królewna Złoty Loczek
  • Księżniczka Sissi
  • Księżniczka Tenko
  • Leśna rodzina
  • Łebski Harry
  • Mali czarodzieje
  • Malusińscy
  • Myszorki na prerii
  • Nowe podróże Guliwera
  • Patrol Jin Jina
  • Pinokio
  • Piotruś Pan i piraci
  • Podróż do serca świata
  • Przygody Kuby Guzika
  • Przygody Olivera Twista
  • Przygody Pytalskich
  • Przygody Syrenki
  • Rodzina Tofu
  • Świat Bobbiego
  • Świat według Ludwiczka
  • Tajne akta Psiej Agencji
  • Tęczowa kraina
  • Trzy małe duszki
  • W 80 marzeń dookoła świata
  • Walter Melon
  • Wesoła siódemka
  • Wunschpunsch
  • Zły pies

Seriale emitowane za czasów Fox Kids Play:

  • Guziczek
  • Szczęśliwa Ness

Kino Jetix Play

  • Au Pair
  • Au Pair 2
  • Dennis Rozrabiaka
  • Dzielny pies Rusty
  • Faceci w bieli
  • Kacper i Wendy
  • Kruche jak lód: Walka o złoto
  • Mistrzowie golfa
  • Och, baby
  • Projekt Merkury
  • Rodzina Addamsów: Zjazd rodzinny
  • Tego już za wiele