Wikia o Starej Telewizji
Advertisement

UPC Polska Sp. z o.o. (zapis stylizowany: upc) – polska spółka z siedzibą w Warszawie, filia korporacji transnarodowej UPC Broadband należącej do Liberty Global. Dostawca usług telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do internetu i usług telefonicznych.

Opis

Spółka UPC Polska powstała w październiku 2000 w wyniku przejęcia przez UPC Polskiej Telewizji Kablowej, istniejącej od 1989.

Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej UPC miała w czwartym kwartale 2014 ponad 1,437 mln abonentów (31,25% rynku) i była pod tym względem największą siecią kablową w Polsce[4].

16 września 2011 UPC Polska kupiło ASTER, łączna cena nabycia – wliczając dług sieci Aster w wysokości ok. 1,53 mld zł – wyniosła ok. 2,4 mld zł[5]

18 października 2016 pełnomocnicy UPC Polska podpisali przedwstępną umowę zakupu akcji spółki Multimedia Polska – trzeciego co do wielkości w tym czasie operatora kablowego w Polsce. Wartość transakcji ustalona została na około 3 mld zł (760 mln USD)[6]. 23 marca 2018 UPC wycofało swoją umowę kupna Multimedia Polska. Zastrzeżenia miał UOKiK.

Usługi

UPC Polska to dostawca szerokopasmowego dostępu do internetu dla klientów biznesowych i indywidualnych.

Spółka wprowadziła w maju 2008 telewizję cyfrową. Cyfrowa oferta w UPC to cztery pakiety do wyboru – Pakiet Max Extra HD (163 kanałów telewizyjnych w tym 114 HD), Pakiet Select Extra HD (119 kanałów w tym 84 HD), Pakiet Start HD (50 kanały w tym 29 HD) i Pakiet Start (34 kanały w tym 23 HD)[7], a także pakiety premium (Canal+, HBO, Cinemax, FilmBox, Eleven, Polsat Sport Premium, Pakiet Extra)[8], oraz dwie wersje dekoderów – dekoder MediaBox HD (opcja z nagrywarką lub bez) i dekoder Horizon (również w opcji z nagrywarką lub bez). Obydwa dekodery wyposażone są m.in. w elektroniczny przewodnik po programach (EPG), w tym Wyszukiwarkę TV, funkcje kontroli rodzicielskiej oraz oferują dostęp do usług interaktywnych, do konta w UPC czy Biura Obsługi przez dekoder.

Cyfrowa telewizja w UPC dostępna jest dla abonentów m.in. z Brzegu, Bydgoszczy, Częstochowy, Gniezna, GOP-u, Kalisza, Kędzierzyna-Koźla, Kielc, Krakowa, Krotoszyna, Leszna, Lubina, Lublina, Oleśnicy, Opola, Pruszcza Gdańskiego, Radomia, Rawicza, Skawiny, Starogardu Gdańskiego, Szczecina, Wałbrzycha, Warszawy, Wrocławia, Wrześni, Trójmiasta oraz wielu mniejszych miejscowości.

7 marca 2017 UPC Polska wprowadziła usługę Replay TV na dekoderach Horizon, dzięki której abonenci mogą oglądać telewizję cyfrową 7 dni wstecz[9]. Ta usługa była już wcześniej testowana na wybranej grupie abonentów[10].

15 marca 2019 UPC Polska otrzymało po raz trzeci z rzędu Gwiazdę Jakości Obsługi Klienta[11].

Lata Opis Logo Dodatkowe logo
2000 - 2008 Trzy litery: niebieska "U",fioletowa "P" turkusowa "C". Logo było używane w Polsce od 2000 roku zastępując PTK (Polską Telewizję Kablową), jednak UPC w innych krajach było trochę wcześniej.
Upc logo.png
Horizon GO 2014:
Hgfhgfh.png
2008 - 2017 Niebieski kwiat lotosu, pod spodem w rogu mały napis upc.
Upc-logo.jpg
2017 - dziś Podobne do poprzedniego, tyle że to logo jest w cyjanowym okręgu.
UPC new.png
Advertisement