FANDOM

Zagłada

thiller USA, 2006

reż. Chris Gorak, wyk. Mary McCormack, Rory Cochrane, Tony Perez, Scotty Noyd Jr.

Los Angeles. Pewnego dnia dochodzi tu do serii wybuchów. Władze sądzą, że jest to atak terrorystyczny z użyciem brudnych bomb. Całe miasto zostaje pokryte toksycznym płynem. Nadawane przez radio i telewizję komunikaty informują o tym, by mieszkańcy pozostali w swoich domach i szczelnie zamknęli wszystkie okna i drzwi. Przebywający w mieszkaniu Brad niezwykle skrupulatnie stosuje się do tych poleceń. Ulega panice, gdy media przekazują ostrzeżenia w coraz bardziej alarmującym tonie. Na domiar złego, jego żona Lexi pojechała rano do centrum miasta. Tuż przed wyłączeniem prądu zostaje podana wiadomość, że wszyscy przebywający na zewnątrz są skażeni nieznanym wirusem, uwolnionym w wyniku eksplozji. Lexi udaje się pieszo dotrzeć do domu, ale Brad, by się nie zarazić, nie może jej wpuścić. Film z dość dobrze zbudowaną dramaturgią, bazującą nie na ukazaniu skutków klęski żywiołowej, lecz relacjach kochających się, bezsilnych wobec apokalipsy bohaterów. Zmusza widza do zadania sobie pytania, jak on by się zachował i ile byłby w stanie poświęcić w obliczu zbliżającego się końca.